Pomnik ku czci partyzantów pomordowanych na Przełęczy Przysłop
Pomnik ku czci partyzantów pomordowanych na Przełęczy Przysłop
martinoff martinoff
185
BLOG

Tour de Beskid jesienią

martinoff martinoff Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

 

Jadąc z Nowego Sącza w kierunku Krościenka w Jazowsku skręcamy na Obidzę. Nazwa ta jeszcze będzie się pojawiała ponieważ jest popularna w Beskidzie Sądeckim i może znaczyc dla każdego co innego. Więc miejscowośc Obidza leży koło Jazowska i jadąc przez nią docieramy do Przełęczy Przysłop. Tam właśnie starli sie partyzanci z Niemcami w trakcie II wojny światowej, i kilku z nich zginęło.

Na przelęczy mamy czerwnoy szlak prowadzacy po lewo na Przehybę a na prawo do Krościenka. Ja jednak na przełęczy pojechłem prosto do Szczawnicy.
W Szczawnicy na drodze głównej skręciłem w lewo w stronę Szlachtowej i Jaworek. Właśnie w Szlachtowej z drogi asfaltowej skręciłem na żółty szlak prowadzacy na górę Wysoka. A stamtąd szczytami gór do Jaworek. Alternatywą oczywiscie była jazda po asfaldzie, gościńcem z Szlachotowej do Jaworek. Znacznie krótsza, ale mniej urokliwa trasa. Z Jaworek znaną trasa czerwoną szlakiem do Białej Wody, a stamtąd na Obidzę. Wlasnie na to Obidzę, która oznacza przełęcz w rejonie Suchej Doliny i Jaworek.
Z przełęczy Obidza przez Suchą Dolinę i Kosarzyska, Piwniczną i Rytro, Barcice i Stary Sącz dojechałem do Nowego Sącza ( Biegonic)
 
 
 

Zobacz galerię zdjęć:

w dole kościół w Szlachtowej
w dole kościół w Szlachtowej
martinoff
O mnie martinoff

"Ja, walkę o Wielką Polskę uważam za najważniejszy cel mego życia. Mając szczerą i nieprzymuszoną wolę służyć Ojczyźnie, aż do ostatniej kropli krwi..."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości